הבהרות והנחיות בנוגע לשאלות עם קטע מקור בבחינות הבגרות בהיסטוריה ?xml:namespace>
?xml:namespace>
?xml:namespace> 1. לכל שאלה יהיו בדר "כ שני סעיפים . בכל סעיף יהיו בדר "כ שתי מטלות . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 2. בכל שאלה באחד הסעיפים לפחות תהיה מטלה המחייבת את התלמיד להתייחס בתשובתו לכתוב בקטע . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 3. יש להדגיש לתלמידים את ההוראה שאין להסתפק בהעתקת משפטים מהקטע בלבד מבלי לתת הסבר נוסף בהתאם למה שנשאל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 4. ניסוח המטלות יבהיר לתלמיד מה הוא נדרש לדלות מהקטע ואם ואיך הוא נדרש לשלב בתשובתו ידע או הסבר נוסף המבוסס על מה שלמד על פי תכה "ל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
1. לכל שאלה יהיו בדר "כ שני סעיפים . בכל סעיף יהיו בדר "כ שתי מטלות . ?xml:namespace>
?xml:namespace> 2. בכל שאלה באחד הסעיפים לפחות תהיה מטלה המחייבת את התלמיד להתייחס בתשובתו לכתוב בקטע . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 3. יש להדגיש לתלמידים את ההוראה שאין להסתפק בהעתקת משפטים מהקטע בלבד מבלי לתת הסבר נוסף בהתאם למה שנשאל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 4. ניסוח המטלות יבהיר לתלמיד מה הוא נדרש לדלות מהקטע ואם ואיך הוא נדרש לשלב בתשובתו ידע או הסבר נוסף המבוסס על מה שלמד על פי תכה "ל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
2. בכל שאלה באחד הסעיפים לפחות תהיה מטלה המחייבת את התלמיד להתייחס בתשובתו לכתוב בקטע . ?xml:namespace>
?xml:namespace> 3. יש להדגיש לתלמידים את ההוראה שאין להסתפק בהעתקת משפטים מהקטע בלבד מבלי לתת הסבר נוסף בהתאם למה שנשאל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 4. ניסוח המטלות יבהיר לתלמיד מה הוא נדרש לדלות מהקטע ואם ואיך הוא נדרש לשלב בתשובתו ידע או הסבר נוסף המבוסס על מה שלמד על פי תכה "ל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
3. יש להדגיש לתלמידים את ההוראה שאין להסתפק בהעתקת משפטים מהקטע בלבד מבלי לתת הסבר נוסף בהתאם למה שנשאל . ?xml:namespace>
?xml:namespace> 4. ניסוח המטלות יבהיר לתלמיד מה הוא נדרש לדלות מהקטע ואם ואיך הוא נדרש לשלב בתשובתו ידע או הסבר נוסף המבוסס על מה שלמד על פי תכה "ל . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
4. ניסוח המטלות יבהיר לתלמיד מה הוא נדרש לדלות מהקטע ואם ואיך הוא נדרש לשלב בתשובתו ידע או הסבר נוסף המבוסס על מה שלמד על פי תכה "ל . ?xml:namespace>
?xml:namespace> 5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace> ?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
5. במטלות שבהן התלמיד מתבקש להסביר עניין מסוים על פי הקטע (למשל : גורמים , הישגים , נימוקים , השפעות מדיניות מסוימת ) עליו לדלות מהקטע את הפריטים הרלוונטיים למטלה מתוך הקטע , לכתוב אותם בלשונו ולהרחיב את תשובתו בנוגע לפריטים אלה בהתאם לפירוט המטלה כפי שנכתב בשאלה . ?xml:namespace>
?xml:namespace> 6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace> ?xml:namespace>
6. בסעיף השני בשאלה יכולה להיות מטלה נוספת הנוגעת לקטע המקור או מטלה שאינה נוגעת ישירות לקטע המקור , אך עוסקת באותו הנושא . ?xml:namespace>